Тема уроку: «Ров’язування вправ на обчислення площ та об’ємів
геометричних тіл».
Мета уроку: систематизувати знання учнів з теми
«Інтеграл та його застосування»; формувати вміння та навики використання
отриманих знань при розв’язуванні вправ на знаходження невизначених і
визначених інтегралів, обчислення площ криволінійних фігур, об’ємів;
підготувати учнів до тематичної контрольної роботи.
Виховна мета: розвивати логічне мислення, сприяти
свідомому застосуванню вивченого матеріалу при розв’язуванні вправ; виховувати
інтерес до процесу навчання, культуру математичної мови, записів та
спілкування.
Тип уроку: урок систематизації знань,
вмінь та навичок.
Обладнання: таблиці з використання
інтегралу на обчислення площ та об’ємів тіл, таблиці для 3-ї групи, картки із
завданнями для 1-2-ї груп, картки контролю, дерево розв’язку, таблиця для
усного рахунку на використання інтегралу.
Хід уроку
Світ, що нас
оточує – це світ інтегрального
і диференціального числення.
Тож давайте його пізнавати.
Х.Гюйгенс
I Організаційний
момент.
Використовуючи інтерактивну технологію «Мікрофон»,
учні називають вивчені терміни з теми.
II Перевірка домашнього
завдання.
Учні перевіряють правильність виконання домашнього
завдання за записами з таблиці, поміщеній перед початком уроку. Відповідають на
запитання, що виникли під час розв’язування вправ та задач 1-3 на об’єми.
III Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування класу:
1. Що називається невизначеним
інтегралом?
2.
Що називається визначеним інтегралом функції f від а до в?
3. Означення криволінійної
трапеції.
4. Геометричний зміст
визначеного інтеграла.
5. Які з фігур на малюнках
таблиці є криволінійними трапеціями.
6. Записати формулу Ньютона –
Лейбніца, формулу обчислення об’єму.
IV Повторення, узагальнення та
систематизація вмінь і навичок.
Учні об’єднуються у 3 групи. 1-ша
група виконує завдання тестового характеру у два варіанти з наступним
взаємооцінюванням. Індивідуальні тестові завдання з використанням
програмованого контролю додаються.
Програмований контроль.
Готую заздалегідь тестові бланки
відповідей однакового формату для учнів і один для себе. На своєму бланку роблю
отвір у клітинці, що відповідає правильній відповіді. Шляхом накладання бланків
один на один, перевіряю чи правильно учень відповів і оцінив свого товариша
(робота в парах), і здійснюю корекцію знань. Приклади бланків відповідей для
1-В і 2-В додаються.
Завдання для 2-ї групи додаються. Розв’язки завдань після роботи в
групі записуються делегованим учнем на класній дошці і аналізуються групою.
Завдання для 3-ї групи. Записати за
допомогою інтеграла прощу фігур, зображених на малюнку відповідної таблиці і
обчислити їх. Три завдання. (Учні записують відповіді на окремих аркушах з
клейким краєм і наклеюють їх як листочки на зображення дерева.)
V Підсумок уроку. Рефлексія.
Оголошення про контрольну роботу, що
буде на наступному уроці.
Учні відповідають на запитання,
використовуючи технологію «Метод незакінчених речень»: «На початку уроку я
поставив перед собою мету…», «Цей урок мені запам’ятався тим, що ….», «На уроці
мені сподобалось…»
VI Оголошення оцінок.
VII Домашнє завдання.
Повторити 4,5, підручник Алгебра і початки аналізу 11 кл. та 3 завдання на
обчислення площ фігур по рівнях ( I-III).



Немає коментарів:
Дописати коментар