вівторок, 1 грудня 2015 р.

Урок-вікторина по темі «Властивості та ознаки чотирикутників»

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про чотирикутники, їх властивості та ознаки; формувати в учнів здатність самостійно аналізувати ситуацію, уміння використовувати набуті знання, швидко адаптуватися до нових умов, вміння раціонально використовувати час; розвивати активність, геометричну уяву, інтерес до геометрії; виховувати згуртованість, почуття товариськості, взаємодопомоги.
                                                  ХІД  УРОКУ
 Клас розбивається на 3 групи так, щоб інтелектуальні сили були однакові. Обираються керівники груп.
       I гейм.   Розминка
Розв’язування задач за готовими малюнками(5 хв). На дошці записані завдання для груп.
       
 Завдання 1 – й групі


        


Завдання 2– й групі


       
Завдання 3– й групі




Учні виконують завдання на окремих аркушах, після чого обмінюються розв’язаннями . Відбувається перевірка з обговоренням(4хв). У цей час по одному учню від команди записують  розв’язання  на   дошці.
       II гейм.   Далі- далі (5хв).
            
            Запитання 1 – й групі 
1. Означення паралелограма.
2. Означення прямокутника.
3. Квадрат – це ромб, у якого… .
4. Властивість кутів паралелограма.
5. Властивість, яку має тільки прямокутник.
             Запитання 2 – й групі 
1. Означення ромба.
2. Означення трапеції.
3. Квадрат – це прямокутник, у якого… .
4. Властивість діагоналей паралелограма.
5. Властивість, яку має тільки ромб.
             Запитання 3 – й групі 
1.Означення прямокутної трапеції.
2.Чому дорівнює сума кутів опуклого чотирикутника ?
3. Теорема Фалеса.
4. Як називаються паралельні сторони трапеції ?
5. Властивість середньої лінії трикутника.
       III гейм. Поспішайте побачити, відповісти, розв’язати (20хв)
              Задачі для 1 – ї групи
1. Одна сторона паралелограма в 2 рази більша, ніж друга. Знайти меншу сторону паралелограма, якщо його периметр дорівнює 36 см.
2. Сума двох кутів паралелограма дорівнює 76 о. Знайти його більший кут.
3. О – точка перетину діагоналей прямокутника  АВСD. Периметр трикутника АВО дорівнює 12 см. Знайти діагональ ВD, якщо сторона CD дорівнює 5 см.
              Задачі для  2 – ї групи
1. Одна сторона паралелограма на 4 см більша, ніж друга. Знайти більшу сторону паралелограма, якщо його периметр дорівнює 36см.
2. Сума трьох кутів паралелограма дорівнює 230 о. Знайти його менший кут.
3. О - точка перетину діагоналей прямокутника АВСD. Периметр трикутника ВОС дорівнює 14 см. Знайти діагональ BD, якщо сторона AD дорівнює 6 см.
              Задачі для  3 – ї групи
1. Одна з діагоналей ромба утворює зі стороною кут 28 о. Знайти кути ромба.
2. ВК – висота рівнобічної трапеції АВСD. Знайти  АК, якщо AD=15см, ВС=7см.
3. Обчислити периметр рівнобічної трапеції, середня лінія якої дорівнює 16 см, а бічна сторона – 9 см.
        Делеговані учні груп виконують ці завдання одночасно.    
 IV гейм. Хто швидше ?
         Проводиться в той час, коли учні розв’язують задачі.
Відгадайте про що йдеться.
             Завдання для 1 – ї групи
Попарно хоч і рівні сторони мої
І паралельні, я, однак, в печалі, -
Бо мої діагоналі
Не завжди рівні…

                                                                (Паралелограм.)
             Завдання для 2 – ї групи
Мої не рівні з давнини діагоналі.
Та під кутом прямим
Перетинаються вони
У центрі у моїм.
                                                                (Ромб.)
  Завдання для 3 – ї групи
Чотири сторони у мене, а з них
Дві довші, а дві коротші.
Кути мої усі прямі.
У мене рівні теж діагоналі.
                                                                (Прямокутник.)
Підсумок вікторини.

    

Немає коментарів:

Дописати коментар